EL-LATÎF
KULLARINA VE BÜTÜN VARLIKLARA FAYDALI OLAN ŞEYLERİ GÜZELLİK VE İNCELİKLE İHSÂN EDEN Yüce Allah'ın el-Latîf ism-i şerîfinde, "ihsân etmek" ve "sırları bilmek" şeklinde iki anlam vardır. Kur’ân-ı Kerim'de, Yüce Allah'ın el-Latîf ismi yalnız başına kullanıldığı zaman; "ihsân, ilâhî lütuf, in'âm" mânâlarına gelir. El-Latîf isminin kullara bir tecellîsi olan lütuf, Allah'ın insanın iyi davranışlarına mânevî bir desteğidir. Allah'ın mü'min kullarına bir ikramı olan lütuf, insanda Allah'ın itâat gücünü yaratmasıyla meydana gelir. Yüce Allah, el-Latîf ismiyle her şeye nüfuz eder, her şeyden haberdar olur. O'nun için gizli kapaklı bir şey söz konusu değildir. O, karanlık bir gecede kara taşın üzerinde yürüyen kara karıncadan haberdardır. İşte buna göre her Müslüman kendisini disipline etmeli, Allah'ın her an hâzır ve nâzır olduğunu bilmelidir. Yüce Allah'ın el-Latîf isminden kullarının çıkaracağı birçok ahlâkî sonuç vardır. O nasıl ki kullarına merhametli ve yumuşak davranıyorsa, kendisine isyan edenleri hemen cezâlandırmıyor, belki tevbe ederler, pişman olurlar diye süre veriyorsa, insan da çevresindeki varlıklara merhametli ve yumuşak davranmalıdır. Özellikle insanları İslâm'a davet ederken, bu konuda "rıfk"la muâmele etmeyi asla ertelememelidir. İnsanların gönüllerini kazanmanın yolu, yumuşak bir dil kullanmaktan geçer. Kabalık, nezâketsizlik ve katı yüreklilik Müslüman ahlâkına sığmaz. Müslüman'ın hem dilinde hem de davranışlarında letâfet olmalıdır. Bir de işin ince ve gizli noktalarını Cenâb-ı Hak bildiği için, el-Latîf ismi, gönüllere bir jandarma gibi dikilmelidir. Kalbimizden Yüce Allah'ın sevmediği bâtınî hastalıklar (gıybet, haset, fesat, laf taşımak vb.) tamamen çıkarılıp atılmalıdır. Zihnimizi kötülüklerden temizlersek, bedenimiz de temiz olur. Çünkü Allah, temizdir, temizlenenleri sever. Zihninde ilâhî murâkabe altında olduğunu her an diri tutan bir Müslüman, Allah'la birlikte yaşamayı kendisine ilke edinir. O'nun el-Latîf isminin hayatında tecellî ettiğine inanan bir Müslüman, yeryüzünde iyiliklerin temsilcisi ve kötülüklerin de engelleyicisi olur.
Editör
YazarRasûlullah Efendimiz (s.a.v.) şöyle buyurdular: “Cebrail (a.s.) bana dedi ki: ‘Allahu Teâlâ sana selâm söylüyor ve buyuruyor ki: ‘Kul benim huzurumda namaza durup "Allâhu Ekber!” dediğinde onunl...
Yazar: Sema KORKMAZ
Mutasavvıflar, Kur’an ve Hz. Peygamber (s.a.v.)'in öğretilerine titizlikle uyarak nasihatlerde bulunmuşlardır. Es-Seyyid Osman Hulûsi Efendi de bu geleneği devam ettiren önemli bir sufidir. Dîvân ve m...
Yazar: Editör
"Yaratılanı Yaratan’dan ötürü sevmek" mefhumu, insanlara genel manada güzellikleri telkin eder. Yaratılmışların en şereflisi olan insan, elbette ki, "ahsen-i takvim" üzere yaratıldığından fıtrî olarak...
Yazar: Editör
Allah herkesi farklı kabiliyetlerde yaratmıştır. Kabiliyetine göre eğitilen ve yetiştirilen insanlar yetişkin olduklarında toplumda ihtiyaç duyulan farklı işleri yaparak hem kendi geçimlerini sağlarl...
Yazar: Emine Büşra YÜKSEL