200.Sayı
Sayfa:2

OSMAN HULÛSİ EFENDİ’NİN (K .S.) TASAVVUF ANLAYIŞINDA “MÜRŞİD-İ KÂMİL”

somuncubaba-200-10mursidi_kamil

Darendeli Osman Hulûsi Efendi (k.s.), tasavvufu kâl ilmi değil hâl ilmi olarak kabul eder. Tasavvuf aşk yolu, dert otağı, vicdanın… Devamını oku

SOMUNCU BABA’YI ANMAK VE ANLAMAK

somuncubaba-200-11anmak

Manevî dinamiklerimizi teşkil eden Allah dostları; özellikle Anadolu insanının gönül dünyasında daima yaşatılmakta ve hayırla anılmaktadır. Ülkemizin her köşesinde ismi… Devamını oku

HULÛSİ EFENDİ’NİN (K.S.) MEKTÛBÂT’INDA ÂYET-İ KERİME REFERANSLARI

somuncubaba-200-12hulusi_efendi_mektubat

Daha önceki bir çalışmamızda Hulûsi Efendi’nin Mektûbât’ındaki kelam-ı kibar şeklinde ifade edilebilecek iktibaslarından bahsetmiştik. Bu süreçte, onun fikirlerini çeşitli ayet-i… Devamını oku

HZ. PEYGAMBER (S.A.V.) VE SÖZE SADÂKAT

somuncubaba-200-13peygamber_badakat

Allah’ın son elçisi insanları son hak dine davet etmeye başladıktan sonra hiç kimse onun şahsiyetiyle ilgili bir eleştiri yöneltmedi. Teblîğ… Devamını oku

ŞEYH HAMİD-İ VELİ HAZRETLERİ’NİN ANADOLU ÜZERİNDEKİ ETKİLERİ VELİLER VE MEKÂNLAR

somuncubaba-200-14anadoluya_etkileri

Somuncu Baba Hazretleri’nin Osmanlı üzerinde çok büyük etkileri vardır. Osmanlı kültürünü etkileyen bu önemli zatın hizmetlerini ve kültürümüze katkılarını anlamak… Devamını oku

DİRİLİŞ GAZELİ

somuncubaba-200-15dirilis

Eğer birlik olmazsak, güç-kuvvet nasıl çıksın? Sahte sona ersin ki, ortaya asıl çıksın Allah ve Resûlü’nün apaçık gösterdiği Cadde-i Kübrâ… Devamını oku